Skoleridning!

Bemærk, at der ikke undervises på helligdage og i mellem jul og nytår.

Undervisningen holder også ferie i skolernes sommerferie.

En prøvetime koster 50 kr.

Dressurundervisning 1 x ugentligt: 325 kr. pr. måned.

Dressurundervisning 2 x ugentligt: 565 kr. pr. måned.

------------

For at gå til rideundervisning skal du være medlem af klubben.

Pris for personer under 18 år 210 kr. pr. halvår.

Pris voksne 250 kr. pr. halvår.

Når man er tilmeldt, betaler man pr. måned. Beløbet kan ikke reduceres, hvis der er en eller flere gange, man ikke kan komme.

Framelding og afbud til skoleridning

Hvis man vil holde op til skoleridning, skal man udmelde sig skriftligt til llhir@hotmail.com + jeres underviser skal informeres. Opsigelse er løbende måned + 1 måned.

Det er vigtigt, at vi får besked, så vi ved, hvor mange der er på holdene.

Er der en enkelt gang, hvor du ikke kan komme, skal du give din ridelærer besked, således, at vi kan disponere over den hest, du skulle have redet på. Afbud meldes inden kl. 9 eller så hurtigt som muligt.

Landlyst til hverdag

Skoleryttere er selvfølgelig meget velkomne på Landlyst også andre dage end lige den dag, hvor de går til ridning. Der er ofte mange børn at være sammen med, og ridning at se på.

Stævner

Skoleryttere har mulighed for, at deltagevores træningsstævner på klubbens ponyer. Der er dressurklasser som man vil kunne gennemføre, efter cirka 3 måneders undervisning.

Det er også spændende, at komme op og se konkurrence, selv om man ikke selv skal ride.

Når man er partsrytter, har man mulighed for, at starte til de stævner som klubben afholder og de fællesstævneture, som klubben tager på.

Velkommen til Skoleryttere

Her er hvad du har brug for at vide, som skolerytter i klubben...

Vi glæder os til at se dig.

Har du lyst til, at gå til skoleridning i Hirtshals Rideklub, så er du meget velkommen.

Du kan lave en aftale med Pernille Thomsen, om tilmelding på hold, ved at sende en SMS til 51 18 32 71. Så vil hun kontakte dig.

Vores undervisere er: Ida Hansen & Carina Nielsen.

Indhold i en ridetime

En ridetime varer ca 40 minutter, afhænig af, hvor mange ryttere der er på holdet.

Skolehestene bruges på flere hold, og er derfor måske sadlet op, når din time begynder.

Du skal komme mindst 15 min før, din undervisning begynder, så du har tid til at strigle og sadle din pony op, hvis den står i stalden.

I selve ridetimen, bliver du undervist i:

* hvordan du sidder på hesten

* hvordan du styrer den

* forskellige øvelser osv.

Der er hold både for nybegyndere, let øvedeog rutinerede ryttere.

Der er hold for børn i alle aldre.

Vi kan sagtens findet et hold, hvor du kan passe ind.

Eneundervisningstimer!

Maria har hver torsdag eneundervisningstimer.

Disse tider fungerer på samme måde, som vores øvrige hold.

Det vil sige, at hallen er lukket mens der undervises, man har en fast ugentlig ridetid og man betaler på månedsbasis.

Prisen er 500 kr. pr. måned for 20 minutter undervisning hver uge. Man bestemmer selv, om det er spring eller dressur.

For at gå til rideundervisning skal du være medlem af klubben.

Pris for personer under 18 år 210 kr. pr. halvår.

Pris voksne 250 kr. pr. halvår.

Når man er tilmeldt undervisning, betaler man pr. måned. Beløbet kan ikke reduceres, hvis der er en eller flere gange, man ikke kan komme.

Få part på en af klubbens heste eller ponyer!

Leje af klubbens heste og ponyer.

Har du mod på, at ride mere end en gang om ugen, er det en mulighed, at få en part på en af rideklubbens ponyer. Her kan du ride tre til fem dage om ugen, på den pony, som du lejer.

Du står selv for pasningen, de dage som du har råderet over.

Du vil som part indgå i klubbens vagtordning i forhold til morgenvagter og aftenvagter.

Har man part på en pony, skal man benytte rideklubbens undervisere.

Hvis du har interesse i at leje en af klubbens heste eller ponyer, kan du kontakte  Laura Kappelgaard eller Pernille Thomsen, gerne via SMS eller "fang" hende i stalden.

Laura Kappelgaard på: 22 38 81 89 Pernille Thomsen: 51 18 32 71.

Part

Undervisning pr. uge